Blueberry


Idag så har jag gjort blåbärsmuffins! (med blåbär som jag plockat själv) Dom blev jättegoa men eftersom jag hade för små formar så "svämmade" dom över ;)
Här är receptet för 14 stycken:

Ingredienser:
2 ½ dl vetemjöl
1 ½ dl socker
1 tsk bakpulver
50 g margarin
2 ägg
1 dl gräddfil
ca 2 dl blåbär
 
Gör så här:
Blanda mjöl, socker och bakpulver i en bunke.
Tillsätt margarin, ägg och gräddfil. Rör till en jämn och fin smet

Fördela smeten i muffinsformar till 2/3. Lägg en msk
bär i varje form och tryck ner dem lätt i smeten.

Grädda i 225 grader ca 12 minuter.
image511
Lycka till:)


Kommentarer
Postat av: fia

ja du ser ut som du har lyckats iallfall tycker jag . do
ser jätte goda ut . önskar dig en trelig kväll .

2007-09-01 @ 16:14:03
URL: http://ajaxen.blogg.se

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0