Chokladtryffel


Ett väldigt lätt recept som blir SUPERGOTT!

Du måste ha hemma:
200g mörk blockchoklad
1 dl vispgrädde
1 msk vaniljsocker
1 ½ msk kakao

Du gör så här:
Koka
upp grädden och ta sedan av kastrullen från plattan.
Bryt chokladen i bitar och lägg i grädden.
Rör om till en jämn smet (chokladen ska ha smält).
Rör ner vaniljsockret.
Häll ner smeten i en form eller en burk ca 20x15 cm
(jag använde en form som var 25x18).
Låt smeten svalna i rumstemperatur.
Skär smeten i lika stora fyrkanter och pröva om det går att rulla kulor.
(Jag gick dit då och då och prövade tills smeten var tillräckligt hård.)
Häll kakaon i en skål och rulla sedan bollarna i kakao.

Klart!
Tips! Rulla dom inte i för mycket kakao, utan bara så att det täcker kulorna. Skaka av resten.

recepten.se


Kommentarer
Postat av: Lissie

Åhh, yummiie :D

2009-12-28 @ 22:55:43
URL: http://lissielimelight.blogg.se/

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0