Den allra första augusti.

Idag blev det en riktig vilodag för hela slanten! Mestadelen av dagen spenderades ute, antingen i hängmattan eller på solsängen med favorittidningen i högsta hugg. Jag och mor min har även plockat in årets röda vinbärs-skörd som vi ska frysa in i väntan på att de svarta vinbären ska bli mer mogna så vi kan göra vinbärssaft! På kvällskvisten valde mina föräldrar att fara och plocka hallon, men jag promenerade istället upp till skogen och plockade lite blåbär. Närmare en liter fick jag med mig hem och just nu håller pappa på att koka drottningsylt (med hallon och blåbär), vilket är supergott! Imorgon blir det att plocka mer blåbär och på kvällen vankas det surströmming hos en moster på landet. Toppen!


Kommentarer

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0