Pepparkakor i slalombacken.



Jag lovade för ett tag sedan att visa gåvan som jag fick av en släkting, gåvan som var lite "annorlunda" och nu har jag äntligen tagit tummen ur och fotat lite. Själva gåvan är väl inte så annorlunda men burkens motiv hör kanske inte till det vanligaste! Det är alltså en pepperkaksburk med svenska slalomstjärnor på, bl.a. Ingemar Stenmark. Jag tycker den var riktigt söt och kan tänka mig hur fin familjen tyckte den var, då de köpte burken. Förmodligen införskaffades pepparkakorna med tillhörande burk runt den perioden då Stenmark var som bäst och hela Sverige stannade upp för att se då han susade ner för de vita kullarna.


Kommentarer

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0