Loppisfynden.

Jag och mina kära föräldrar steg upp i ottan i lördags för att ta bilen en sväng till Piteå. Vår främsta destination var en loppis, eller låt mig omformulera: loppisen med stort L. Så mycket loppisbord och kringelikrokar har jag aldrig sett i hela mitt 18-åriga liv och det var tur att min pappa en gång varit scoutledare och därför kan orientera sig fram lite, till skillnad från mig och mamma min som inte kan skilja på höger och vänster. Jag mötte både oförskämda loppisjägare som trängdes och otroligt snälla, söta försäljare som man ville köpa och ta med hem precis som ett litet fynd. Men dom riktiga fynden som jag faktiskt fick med mig hem skänkte mig stor lycka!

En söt liten tillbringare med orange detaljer för en femma.

En SUCHARD-burk som en gång innehållit praliner för en tjugolapp.

En Nyåkers pepparkaksburk i en lite mer julig stil än de jag redan har kostade en tia.

Och tillslut den här otroliga pannan som jag köpte av en ursnäll hippiesnubbe för ynka 20 kronor. Helt oanvänd och när jag frågade vad han ville ha för den, berättade han en historia om hans mormor och att hon hade en sådan här panna. Sedan frågade han bara: "Hur mycket vill du ge för den?". Och jag (dövstum som jag är) blev helt förbluffad och vände mig till mamma i ren desperation och hon bara slängde ut sig: "En tjuga". Och han bara svarade: "Då blir det så", packade ner pannan i en påse och så var den min.


Kommentarer
Postat av: Ida Maria

Måste komma förbi nån dag och titta på din burksamling! Om jag inte har helt fel så börjar den breda ut sig ganska fint va? :) <3

2011-07-26 @ 18:52:34
URL: http://learning-to-live.bloggplatsen.se
Postat av: Alma the one and onlyy

Men vilken snäll hippiesnubbe :) Sånt gillar vi!

2011-07-29 @ 19:23:53
URL: http://almalindstrom.blogg.se/

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0