Små fina kokosgodisar.


Idag har jag sysselsatt mig med mycket och bakning var då en självklarhet. Då gjorde jag bland annat dessa superenkla kokosgodisar som passar perfekt till julafton, fredagsmyset eller till efterätten.

Smält choklad, valfri mängd och kakaohalt, i vattenbad. När den sedan smält till en jämn smet blanda då i kokosflingor efter behag.

Använd en sked till att portionera ut klickar på ett bakplåtspapper i den storlek du vill ha och låt stelna!

Tur att jag hade min lilla hjälpreda som kunde övervaka baket!

Sedan la jag i kokosgodisarna i en fin burk, knöt ett snöre runt och fäste en hemmagjord etikett på. Lite finare än frystejp på en glasslåda i alla fall!

Klart! Avnjutes gärna med en kopp kaffe!


Kommentarer

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0