Halloween: Pumpatårta

När vi hade Halloween-partyt hos mig bidrog alla med lite gottigott och mitt bidrag blev tre läskiga fikasorter, varav en var den här pumpatårtan! Definitivt inte den snyggaste pumpatårtan jag gjort med tanke på att jag bjudit mamma och papi på tårta många gånger på Halloween, men den var supergod! Fylld med hallonsylt och nutella, på en hög och luftig, hemmagjord botten med underbar mandelmassa och grädde under :D
 
Pumpatårta
Se recept på tårtbotten här (utelämna kakaon)
Dela tårtbotten i tre delar. Bred nutella över den nedersta botten och lägg på nästa lager.
Bred ut hallonsylten (jag använde hemmakokt) och låt gärna saften rinna ner genom botten.
Lägg på sista lagret och bred över ett lager grädde överst (jag blandade i lite vaniljsocker)
och släta ut. Färga mandelmassa orange (gul + lite röd karamellfärg) och en liten snutt grön.
Kavla mandelmassan tunn mellan två bakplåtspapper med en kavel. Lägg över tårtlocket och skär
bort överflödig mandelmassa (och ät upp :)) och forma sedan en liten stjälk som du sätter fast på
valfritt ställe överst på pumpan. Klipp sedan ut valfritt ansiktsuttryck ut ett bakplåtsppper och sikta kakaon
över. Klart! :)
 
 

Kommentarer

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0