Pepparkaksbak.

Ett riktigt tecken på att julen närmar sig är då jag får ställa mig och baka pepparkakor! Pappa gör sitt underbart goda recept och degen får sedan stå i kylen i ett par dagar och gotta till sig :) (och man kanske smakar lite under tiden också ;)) Sedan kavlar vi ut dem härligt tunna och gräddar ett par minuter tills de blir gyllenbruna!
 
Pappa Kjells pepparkakor
(Kort och koncist recept :))
 1 kkp sirap
1 kkp vatten
3 hg socker
 
Kokas upp och låt kallna.
Slås över 3 hg smör (inte extrasaltat)
Blanda med:
 
16 dl vetemjöl
1 msk nejlikor
1 tsk ingefära
1 msk kanel
1 msk bikarbonat

Kommentarer
Postat av: Ramona

Pepparkakor med keso, russin och päron! :D Testa b*tch :] :]

2012-11-26 @ 20:03:34
URL: http://therambostyle.blogg.se

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0