Tips för julstämning.

Ett kärt tips från mig nu när vi snart är inne i november och man vill att lite julstämning ska smyga sig på, är att titta på en gammal julkalender. Det är bara att välja och vraka av alla som visats och sedan slå sig ned och antingen se ett par avsnitt åt gången eller följa TV-traditionen med ett avsnitt per dag :) Då hinner ni se klart den julkalendern innan den på TV börjar den 1 december! (Den är jag minsann supernyfiken på eftersom det ryktas om att det är en uppföljare till "Greveholm") Här är mina tips på bra julkalendrar och de extra mysiga är fetstilta :)
 
1967 - "Gumman som blev lite som en tesked"
1969 - "Herkules Jonssons storverk"
1973 - "Mumindalen"
1977 - "Fem myror är fler än fyra elefanter"
1979 - "Trolltider"
1982 - "Albert & Herberts julkalender"
1984 - "Julstrul med Staffan & Bengt"
1993 - "Pettson & Findus: Tomtemaskinen"
1995 - "Jul i Kapernaum"
1996 - "Mysteriet på Greveholm"
1997 - "Pelle Svanslös"
1998 - "När karusellerna sover"
1999 - "Julens hjältar"
 
"Trolltider" och "Gumman som blev liten som en tesked" har till och med sänts i repris för att det var så omtyckta av folket :)
 

Kommentarer
Postat av: Lisette

Pelle svanslös <3 Måste typ se nu!

Svar: Gör det! ;)
chokladbanan

2012-10-30 @ 17:54:33
URL: http://lissielimelight.blogg.se

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0