Kladdkaka med After Eight

Det här var en av de goda kakorna som fanns på efterrättsbordet då jag tog studenten; en seg, kladdig kaka med choklad och mintsmak, dekorerad med hemmagjorda rosor av mandelmassa och siktat florsocker.
 
Kladdkaka med After Eight
3 ägg
2,5 dl strösocker
2 tsk vanillinsocker
3 msk kakao
1 krm salt
1,5 dl vetemjöl
100 g smält margarin el smör
100 g smält mjölkchoklad
200 g After Eight-choklad
 
Vispa ägg och socker pösigt och sikta därefter ned vanillinsocker, kakao, salt och vetemjöl. Häll i det smälta smöret och den smälta chokladen. Rör om tills smeten är slät och häll sedan hälften av smeten i en smörad och bröad form. Fördela After-Eight-plattorna över kakan och avslutningsvis häll på resten av smeten. Grädda i nedre delen av ugnen i 150 grader i cirka 30 minuter.
 
Tips: Istället för mjölkchoklad använde jag ljus blockchoklad och för att kakan skulle gotta till sig extra så fick de stå över natten i kylen. Då blir den extra kladdig och seg! Angående gräddningstiden så tog det betydligt längre, runt 40-45 minuter innan kakan var klar men det varierar beroende på vilken ugn man har så håll bara lite koll.
 

Kommentarer
Postat av: Emma ❀ My Inspiration

Oooh kladdkaka med after eight!! Spännande kombination! :)

2012-09-07 @ 20:52:50
URL: http://myinspiration.blogg.se
Postat av: Annika

Gott :)

2012-09-07 @ 20:56:37
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0