nolltionollsjunollfyra.


Fotoplåten till höger ska bli en magnet!


Hallå alla glada söndagsläsare! Nu är jag hemkommen från loppisen i Folkparken där jag fyndade som vanligt. Jag hittade två superfinaburkar för 10 respektive 20 kr samt ett foto och några filmstjärnekort. Pappa hittade även några "Bröderna Hardy" böcker för 5 :- styck så det var inte dåligt!

Nu sitter jag här och försöker sammanställa min mormors recept, men det är inbte så lätt eftersom hon inte lagar mat efter recept så när jag frågar "Hur mycket salt tar du?" så säger hon bara "Nalta"*. Inga exakta mått alltså. Men jag har iallafall tänkt försöka knåpa ihop en receptbok med mormor och morfars recept för deras mat är så fruktansvärt god! Enkel husmanskost men ändå supergod! Ska även försöka lära mig sticka tjocksockar av söta mormoran eftersom jag knarkar sönder alla mina..

* För er som inte är norrlänningar så är "nalta" det bondska ordet för "litegrann"


Kommentarer
Postat av: Lisette

Jag köpte mig tre Marilyn Monroe tavlor jag + lite annat smått och gott. Du hann ju bara se väskan <:

2010-07-04 @ 15:46:33
URL: http://lissielimelight.blogg.se/

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0