Första glöggen.

Första glöggen att smaka för i år blev Dufvenkrooks "Hjortronglögg"! Jag hade faktiskt ärligt talat aldrig smakat någon annan smak än vanlig lättvinsglögg förut och kände att det skulle bli jättespännande i år att smaka lite olika sorter :) Så denna var först ut och den smakades både kall med isbitar och varm/ljummen, såklart tillsammans med lite gottegott ;) Serverad kall så drack jag den tillsammans med en rolig film och ett par godisbitar och då smakade den helt okej. Inte jättegod men ganska god iskall! Alkoholen kändes ganska tydlig trots den låga halten och jag tyckte inte direkt att det smakade hjorton... Men runt 3/5 tomteluvor!
 
Varm tyckte jag inte alls den var något att hänga i granen :( smakade ännu sötare än vad den gjorde kall och blev nästan lite sliskig fastän jag drack den med lite pepparkakor med ädelost på. Så varm får den betyget 1.5/5 tomteluvor.
Trackback
RSS 2.0