Raspberry muffins

Hallonmuffins med kanel- & havretäcke

ca 20 st (normalstora formar)

Smet:
100 g smält margarin
2 dl mjölk
2 ägg
1 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 1/2 dl hallon

Havretäcke:
50 g smält margarin
3/4 socker
1 dl havregryn
1 1/2 msk kanel

Sätt ugnen på 200°C. Smält smör, tillsätt mjölken till det smälta smöret. Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt. Rör ner hälften av den ljumma vätskan. Blanda mjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten. Tillsätt resten av den ljumma vätskan. Häll i hallon och klicka sedan ut smeten i formar.

Smält margarin, socker, havregryn och kanel tillsammans i en kastrull. Låägg en sked ovanpå varje muffin. Grädda muffinsarna i ca 20 min. Njut!

Tips!: Jag tog 1 1/2 dl hallonsylt istället för hallon och det blev också väldigt gott!

Kommentarer
Postat av: obchan

Hej carro jag älskar din blogg :) p.s jag har fortfarande kvar min blogg som di fixade åt mig :P

2009-08-06 @ 20:02:04
URL: http://morkchoklad.blogg.se/

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0