Hallongrottor med kanel


Du måste ha hemma:
200 g smör (rumsvarmt)
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
Hallonsylt (eller annan sylt)
Bär (istället för sylt)

Så här gör du:
Sätt ugnen på 200 grader.

Rör smör, socker och vaniljsocker poröst.

Blanda mjöl, bakpulver och kanel i en bunke.
Tillsätt mjölblandningen i sockersmeten.
Arbeta ihop till en deg. (Händerna blir bäst!)
Dela upp degen i cirka 30 bitar och rulla bitarna till kulor.

Lägg kulorna i smöbrödsformar och tryck med tummen en fördjupning i varje.

Lägg i en klick sylt (eller några bär)

Grädda i ugnen i 10-12 min.

Tadaaa! Nu är dom klara och redo att mumsa på!
Obs! Mina bakverk blir aldrig fina, men goda blir dom allt!


Kommentarer

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0