Bodybutter & helgsnack.


Jag fick detta underbara bodybutter i Alla-hjärtans-dag present.

Denna helg har varit väldigt härlig och givande. I fredags firades fina Jekke eftersom hon fyllt aderton år. Grattis återigen! Vi åt och drack gott, roade oss lite samt kelade lite med kissekatterna. Dagen efter steg jag upp tio i åtta pigg som en mört och satte mig vid fysiken strax efter frukost. Där, vid köksbordet satt jag i ett flertal timmar ända tills jag skulle börja laga middagen.



Ända sedan jag var liten, har jag gjort middag åt mina föräldrar på Alla-hjärtans-dag. Efter den dagen infaller på en måndag i år, så valde jag att laga mat på helgen istället! Det blev sallad och nybakat fil-bröd till förrätt, hemlagade hamburgare till huvudrätt och vinbärskaka med glass till efterätt. Ganska lyckat blev det (förutom missödet med dressingen men det behöver vi inte ens nämna) och efter den brakmiddagen såg vi Melodifestivalen (eller jaa, jag ledsnade ganska snart och satte mig vid datorn) och "Percy Jackson" med vi dippade morötter i tacodip. Det var skönt med en välbehövd mys-slapp dag och att inte ha massor inplanerat!



Söndag, var det firande av farfar som stod på schemat och visst styrde vi kosan dit! Efter kalaset gjorde jag pizzabullar för första gången och gott var det. Pröva gärna själv!


Kommentarer

Namn:


(Kom ihåg mig?)

E-postadress: (Bara för mig)

URL/Bloggadress: (Så kan jag besöka dig♥)

-Text-:

Trackback
RSS 2.0